Dostępność: Dostępny 3-5 dni
Koszt wysyłki: od 11,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Odbiór osobisty - 0,00 zł
Przesyłka pocztowa ekonomiczna - 11,00 zł
Przesyłka pocztowa priorytetowa - 13,00 zł
Kurier - 13,80 zł
PACZKA48 pobranie - 17,55 zł
PACZKA24 pobranie - 19,05 zł
Wiek: 14 +
Liczba graczy: 3 - 6
Czas gry: 180 minut
Projektant: Christian T. Petersen
Na czym to polega?
Pięciu graczy - pięć rodów. Każdy z nich chce zasiąść na Żelaznym Tronie i władać ziemiami Westeros. Królem zostanie ten, który po 10 turach będzie kontrolował największą liczbę regionów zawierających miasta lub fortece.
Każda tura składa się z 3 faz - fazy zdarzeń, rozkazów i akcji. Najważniejsza z pewnością jest faza rozkazów - tutaj w tajemnicy przed innymi graczami wydaje się swoim jednostkom rozkazy (kładąc przy nich żetony z rozkazami, grzbietem do góry) - wtedy też nawiązuje się sojusze, decyduje się, czy zaufać dotyczasowym sprzymierzeńcom, czy też bardziej opłaci się ich zaatakować.
Faza zdarzeń również dostarcza wielu emocji - może przynieść między innymi Mobilizację (czyli rekrutację wojsk), Atak Dzikich na ziemie Westeros lub Starcie Królów - jeden z bardziej emocjonujących elementów gry.
W czasie Starcia Królów odbywa się licytacja na pozycję w 3 obszarach wpływów:
- Żelazny Tron (decyduje o kolejności graczy w czasie gry)
- Lennictwa - decyduje o wygrywaniu remisów w czasie bitew
- Dwór Królewski - reprezentuje siatkę szpiegowską danego Rodu, a w efekcie - siłę rozkazów, jakie można wydawać.
Im bliżej 10 tury, tym więcej sojuszy się rozpada, tym częściej wbijane są noże w plecy. Cóż... gdy gra idzie o taką stawkę, należy spodziewać się po przeciwnikach litości lub skrupułów.
Nagrody zebrane przez grę:
- Zwycięzca Najlepsza Gra Planszowa Roku Best Boardgame of the Year Origins 2004
- Zwycięzca Gamers's Choice Award Origins 2004
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Napisz recenzję